aakinci 142 #1 Oluşturuldu: Ocak 28, 2018 Başlıkta tam olarak anlatamamış olabilirim. Yapmak istediğim şey şu: Üst versiyonda gelen geniş(Folk, Tale Villageli) Moradon yerine eski 1453 e kadar ki kullanılan küçük Moradon haritasını ekledim. Bu haritaya uygun oyun içerisinde "M" tuşuna basınca çıkan haritayı da cliente ekledim, buraya kadar sorun yok. Sorun bu Moradon bölgesini gösteren oyun içi harita koordinat bilgileri Büyük yani yeni versiyon Moradon genişliğine ayarlı olduğu için karakter ya da yaratıkların bölgeleri tam olarak gerçek yerlerini yansıtmıyor. Ben bu M ye basıldığında gelen haritayı nasıl şu anki kullandığım küçük moradon haritasına uyarlayabilirim? Örnek olarak aşağıdaki görselde ben town içerisinde [Scrolls]Charon adlı NPC nin yanında dururken, haritada ise town dışında bir yerlerde görünmekteyim. Not: NPC ve Mob koordnatlarını şuanki küçük moradon haritasına ve bulundukları koordinatlara göre NpcMopMap_info_us.tbl içerisinden düzenledim. Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
OzkanOzdemir 1.560 Admin #2 Ocak 28, 2018 tarihinde gönderildi Osmanlı Moradon harita boyutu 1024, senin şuan kullandığın haritanın ise boyutu 512 ve oyun şuan harita boyutunu 1024 olarak görüyor.Bu hangi dosyadan uyarlanıyor bilmiyorum. Zones klasörü içerisindeki çoğu dosya 512 ayarlı başka bir yerde kontrolü olması gerekiyor yada KO.exe içerisinde sabit olarak tutuluyor. 1 Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
aakinci 142 #3 Konu Sahibi Ocak 28, 2018 tarihinde gönderildi AlıntıOsmanlı Moradon harita boyutu 1024, senin şuan kullandığın haritanın ise boyutu 512 ve oyun şuan harita boyutunu 1024 olarak görüyor. Bu hangi dosyadan uyarlanıyor bilmiyorum. Zones klasörü içerisindeki çoğu dosya 512 ayarlı başka bir yerde kontrolü olması gerekiyor yada KO.exe içerisinde sabit olarak tutuluyor. anladım hocam, Peki bu aşağıdaki resimde kırmızı dikdörtgen içerisine aldığım sütunların bu konuyla bir ilgisi olabilir mi yoksa onların işlevi daha farklı mı? Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
OzkanOzdemir 1.560 Admin #4 Ocak 28, 2018 tarihinde gönderildi Bahsettiğin sütunların ne işe yaradığı hakkında hiç bir fikrim yok incelemedim.Ayrıca o sütunların olma ihtimali yok çünkü war_a ile moradon değerleri aynı olması gerekiyor çünkü aynı boyutta haritalar bu yüzden o sütundaki değerler farklı şeyleri gösteriyor. Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
aakinci 142 #5 Konu Sahibi Ocak 28, 2018 tarihinde gönderildi AlıntıBahsettiğin sütunların ne işe yaradığı hakkında hiç bir fikrim yok incelemedim. Ayrıca o sütunların olma ihtimali yok çünkü war_a ile moradon değerleri aynı olması gerekiyor çünkü aynı boyutta haritalar bu yüzden o sütundaki değerler farklı şeyleri gösteriyor. Cevabınız için sağolun hocam. Orası da eksik kalıversin artık :) Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
SnaypeR 66 #6 Şubat 6, 2018 tarihinde gönderildi Gerekli çözüm önerileri sonucunda problemin çözüldüğü belirtildiğinden konu çözülmüş konular statüsüne alınmıştır.. Teşekkürler :) Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
Nero 867 Admin #7 Şubat 6, 2018 tarihinde gönderildi tam hatırlamıyorum fakat smd içerisinde oldugu gibi zone dosyalarından bir tanesinin içerisinde de bu değerler olmalı büyük ihtimal onu okuyordur Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
Dawn 40 Admin #8 Şubat 6, 2018 tarihinde gönderildi M'e bastığında sana seçtiğin NPC veya MOB'a göre koordinatları bir tbl'den çekerek gösteriyor. Hangi tbl olduğunu hatırlamıyorum ama yüzeysel olarak npc ve mob koordinatları tbl'de var. Yüzeysel olarak dememin sebebi tbl'den aldığın koordinat dağa taşa denk gelebilir. Senin ince ayar çekmen gerek.Not: Bahsetmemişim. TBL'den bulduğun koordinatları da 2 veya 4 ile çarpman gerek diye hatırlıyorum. Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
aakinci 142 #9 Konu Sahibi Şubat 6, 2018 tarihinde gönderildi Aşağıdaki görseldeki gibi Uif editor ile oyun içi Map i ayarlama dosyasını açtığımızda Resimdeki kırmızı bölge genişliği ve konumunu değiştirerek istediğimiz harita büyüklüğü ve koordinat genişliği ayarlaması yapılabilinmektedir. Kesin şekilde bir ayarlaması var mıdır bilmiyorum ancak bu alandan deneyerek uygun oranı tutturabilirsiniz.-- mesaja ek olarak --AlıntıM'e bastığında sana seçtiğin NPC veya MOB'a göre koordinatları bir tbl'den çekerek gösteriyor. Hangi tbl olduğunu hatırlamıyorum ama yüzeysel olarak npc ve mob koordinatları tbl'de var. Yüzeysel olarak dememin sebebi tbl'den aldığın koordinat dağa taşa denk gelebilir. Senin ince ayar çekmen gerek.Not: Bahsetmemişim. TBL'den bulduğun koordinatları da 2 veya 4 ile çarpman gerek diye hatırlıyorum.Hocam sizin bahsettiğiniz TBL NpcMopMap_info_us.tbl. Ben zaten bunu düzenledim, gereken biçimde ama buradan o harita ile ilgili bir alan ayarı kısmı bulunmamakta. Sadece yaratığın Zone'si, ID'si ve Koordinatlarının ayarı yapılabiliyor. Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
Dawn 40 Admin #10 Şubat 6, 2018 tarihinde gönderildi AlıntıHocam sizin bahsettiğiniz TBL NpcMopMap_info_us.tbl. Ben zaten bunu düzenledim, gereken biçimde ama buradan o harita ile ilgili bir alan ayarı kısmı bulunmamakta. Sadece yaratığın Zone'si, ID'si ve Koordinatlarının ayarı yapılabiliyor. Durumu yanlış algılamışım. Fakat çözümü yine bahsettiğimiz tbl'den geçiyor. M'e basılarak açılan haritanın DB ile bir bağlantısı yok. Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş
aakinci 142 #11 Konu Sahibi Şubat 7, 2018 tarihinde gönderildi AlıntıDurumu yanlış algılamışım. Fakat çözümü yine bahsettiğimiz tbl'den geçiyor. M'e basılarak açılan haritanın DB ile bir bağlantısı yok. Evet db taraflı bir kontrolü olduğunu ben de düşünmüyorum hocam. Olayın temelinde M ye basıldığında haritayı açan uif dosyası içerisinde bulunan Area kısmı ile alakalı; Örnek olarak Breth ve Piana haritası kullanıyorum 1975 versiyonunda ve lüferson, EMC ile arasında bazı noktalarda kayma vardı, bahsettiğim kısımdan %100 uygun hale getirebildim. Ama Moradon için %80/85 arası bir uygunluk sağladım. Belki tam mantığını ve ekstradan başka yerde de kontrolü falan vardır. Ama yaklaşık çözüm için bahsettiğim uif kullanılabilir. Bir TBL içerisinde kontrol ediliyor mu o konuda bilgim yok. Mesajı raporla İletiyi paylaş Link to post Sitelerde Paylaş